Ofte Stilte Spørsmål
Ved å gå inn på siden Ofte Stilte Spørsmål, vil du finne mange svar på ting du lurer på!
Hva innebærer Teknisk Support
- Veiledning ved tekniske problemer med betalingsterminal
- Service, erstatningsterminal, innsendelse m.m.
- Generell brukerveiledning, som tips og råd i bruk av betalingsterminalens ulike fuksjoner (eks.vis det å legge inn 'Automatisk avstemming', 'Hva gjør jeg når X-inntraff', 'Endring av kvitteringstekst, m.m.)
Før du ringer
- Gjør deg kjent med betalingsterminalen – utstyret generelt og dets forskjellige funksjoner og deler
- Sjekk at alle kontakter og ledninger sitter der de skal (er koblet til/er koblet riktig til)
- Orienter deg om hvor det øvrige utstyret til betalingsterminalen er plassert i lokalet (router, modem, switch, konverter) samt nettverkskontakt(er)
- Ha ditt kjøpsmannskort for hånden
- Ha Baxnummer (6 siffer) eller Terminalnummeret (Terminal-ID – 8 siffer) for hånden. Terminalnummeret står skrevet på alle kvitteringer fra betalingsterminalen eller kassesystemet; eks.; BAX: 12345678 – 987654
- Ta vare på kvittering med feilmelding (gjør det enklere ved support-henvendelser)
Et viktig tips
Alle som har eller som bestiller en betalingsterminal, må ha en såkalt Brukersteds-/Oppgjørsavtale med virksomhetens bankforbindelse – en avtale om håndtering av oppgjør/transaksjoner.
Ved førstegangsbestilling vil du motta en slik avtale fra din bankforbindelse (eller evt. fra Nordia) - Husk at denne avtalen må signeres og returneres din bankforbindelse (så fort som mulig etter mottak) før terminalen kan konfigureres og tas i bruk. Videre at det er vedkommende med signaturrett i selskapet som signerer denne!
En brukerstedsavtale i banken din koster ca. kr. 140,00 pr. måned. Du belastes mellom kr. 0,10 - 0,20 pr. transaksjon som gjennomføres på din betalingsterminal. Etableringskostnad for brukerstedsavtale/oppgjørsavtale og omkostningene belastes oppgjørskontoen din i banken.
De ulike prisene/tjenesten kan variere fra bank til bank.